ŻURAWIE PALFINGER SOLID (HDS PALFINGER SLD)

W roku 2015 PALFINGER oficjalnie zaprezentował typoszereg żurawi SOLID – w skrócie SLD. Jest to odpowiedź firmy na zapotrzebowanie klientów na żurawie do prostych, codziennych czynności załadunkowych, w rozsądnej cenie. Typoszereg SLD obejmuje, żurawie 5 do 24Tm, w których znane i sprawdzone rozwiązania przystosowano do aktualnych wymagań.

PALTRONIC 40

Elementem opracowanym specjalnie dla żurawi SLD jest nowy komputer PALTRONIC 40 kontrolujący wszystkie funkcje żurawi. Jest to urządzenie typu „Plug and Play”, nierozbieralne i wymieniane w całości w przypadku awarii.

1. Widok z przodu: elementy sterujące, kontrolki LED, gniazdko diagnostyczne, włącznik awaryjny.
2. Widok z tyłu z gniazdami konektorowymi.
3. Gniazdo kodowane kształtem i kolorem (niebieskim).
4. Gniazdo kodowane kształtem i kolorem (szarym).
5. Nakrętki zaplombowane farbą.

WYMAGANIA DYREKTYWY MASZYNOWEJ ORAZ NORMY EN12999

Żurawie SLD przeznaczone na rynek UE występują w dwóch wersjach: SLD3 oraz SLD5.  Spełniają one wszystkie wymagania dyrektywy maszynowej oraz normy EN12999. 

EN 12999 narzuca zastosowanie następujących rozwiązań:

  1. System kontroli stateczności pozwalający na pracę żurawia przy dowolnym podparciu, z dostosowaniem aktualnego udźwigu do wartości gwarantującej stateczność.

 System ten występuje w wersji standardowej ISC-S lub którejś z wersji opcjonalnych.

  • ISC-S standardowy system, który zapewnia max. udźwig przy pełnym rozsunięciu podpór. Przy rozsunięciu niepełnym lub braku podparcia, układ skokowo redukuje udźwig do wartości odpowiadającej podparciu bez rozsunięcia lub bez podparcia.
  • HPSC-L  system podobny do ISC-S, rozróżniający lewą i prawą stronę pojazdu.
  • HPSC-E  system, który dzięki pomiarowi wysunięcia belek podpór oraz kąta obrotu,  dokładnie dopasowuje udźwig do aktualnego stanu podparcia oraz położenia kątowego w zakresie 360°.
  • HPSC-PLUS LOAD  udoskonalona wersja HPSC-E, która dodatkowo uwzględnia obecność ładunku na pojeździe. W tej wersji stateczność  wykorzystywana jest najpełniej.
Żółty obszar ilustruje przyrost wysięgu przy podnoszeniu tego samego ciężaru, dzięki uwzględnieniu ładunku na skrzyni.

2. TRAN2  – sygnalizacja przekroczenia dopuszczalnej wysokości w położeniu transportowymi.

3. AUSW/AUSVW – sygnalizacja niezsuniętych belek podpór w położeniu transportowym.

PORÓWNANIE WYPOSAŻENIA HDS PALFINGER SLD 3 I HDS PALFINGER SLD 5

Wyposażenie wersji podstawowejSLD 3SLD 5
Sześciokątny profil wysięgnikataktak
Pojedyncza dźwignia kolankowa 1)taktak
Mechanizm obrotu z listwą zębatątaktak
Szybki wysuw sekcji wysięgnikataktak
PALTRONIC 40taktak
KONTROLA STATECZNOŚCI EN 12999ISC-SISC-S
TRAN2 EN 12999tak
AUSW/AUSVW EN 12999tak
STEROWANIE RADIOWEtak
A-HPLS 2)tak
1) PK13501 i wyższe posiadają przeprost 15⁰ ramienia zginanego względem głównego
2)E-HPLS zastąpiono przez automatyczny układ A-HPLS zwiększający przy dużym obciążeniu udźwig poprzez redukcję prędkości ruchów. 

Wyposażenie opcjonalneSLD 3SLD 5
Hydrauliczne przewody do osprzętu dodatkowegotaktak
Wciągarka 3)taktak
HPSC-L (zamiast ISC-S)taktak
HPSC-E (zamiast ISC-S)taktak
STOP-L (elektroniczny SOFT STOP) 4)taktak
HPSC-PLUS LOADtak
3) dostępna w PK 8501 i wyższych
4) W mechanizmie obrotu (zębatkowym) zastosowano STOP-L (SOFT STOP) – elektroniczną redukcję prędkości obrotu w końcowych fazach ruchu.

W żurawiach SLD3/SLD5 niedostępne są następujące funkcje:

– podpory sterowane radiowo

– bocian

– kosz roboczy

Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzenia zmian w specyfikacji technicznej produktów bez uprzedzenia.

PRZYKŁADOWE ZABUDOWY GRACO Z ŻURAWIAMI HDS PALFINGER SLD 3

PRZYKŁADOWE ZABUDOWY GRACO Z ŻURAWIAMI HDS PALFINGER SLD 5

Leave A Comment

You must be logged in to post a comment.