W roku 2015 PALFINGER oficjalnie zaprezentował typoszereg żurawi SOLID – w skrócie SLD. Jest to odpowiedź firmy na zapotrzebowanie klientów na żurawie do prostych, codziennych czynności załadunkowych, w rozsądnej cenie. Typoszereg SLD obejmuje, żurawie 5 do 24Tm, w których znane i sprawdzone rozwiązania przystosowano do aktualnych wymagań.
PALTRONIC 40
Elementem opracowanym specjalnie dla żurawi SLD jest nowy komputer PALTRONIC 40 kontrolujący wszystkie funkcje żurawi. Jest to urządzenie typu „Plug and Play”, nierozbieralne i wymieniane w całości w przypadku awarii.
WYMAGANIA DYREKTYWY MASZYNOWEJ ORAZ NORMY EN12999
Żurawie SLD przeznaczone na rynek UE występują w dwóch wersjach: SLD3 oraz SLD5. Spełniają one wszystkie wymagania dyrektywy maszynowej oraz normy EN12999.
EN 12999 narzuca zastosowanie następujących rozwiązań:
- System kontroli stateczności pozwalający na pracę żurawia przy dowolnym podparciu, z dostosowaniem aktualnego udźwigu do wartości gwarantującej stateczność.
System ten występuje w wersji standardowej ISC-S lub którejś z wersji opcjonalnych.
- ISC-S standardowy system, który zapewnia max. udźwig przy pełnym rozsunięciu podpór. Przy rozsunięciu niepełnym lub braku podparcia, układ skokowo redukuje udźwig do wartości odpowiadającej podparciu bez rozsunięcia lub bez podparcia.
- HPSC-L system podobny do ISC-S, rozróżniający lewą i prawą stronę pojazdu.
- HPSC-E system, który dzięki pomiarowi wysunięcia belek podpór oraz kąta obrotu, dokładnie dopasowuje udźwig do aktualnego stanu podparcia oraz położenia kątowego w zakresie 360°.
- HPSC-PLUS LOAD udoskonalona wersja HPSC-E, która dodatkowo uwzględnia obecność ładunku na pojeździe. W tej wersji stateczność wykorzystywana jest najpełniej.
2. TRAN2 – sygnalizacja przekroczenia dopuszczalnej wysokości w położeniu transportowymi.
3. AUSW/AUSVW – sygnalizacja niezsuniętych belek podpór w położeniu transportowym.
PORÓWNANIE WYPOSAŻENIA HDS PALFINGER SLD 3 I HDS PALFINGER SLD 5
Wyposażenie wersji podstawowej | SLD 3 | SLD 5 |
Sześciokątny profil wysięgnika | tak | tak |
Pojedyncza dźwignia kolankowa 1) | tak | tak |
Mechanizm obrotu z listwą zębatą | tak | tak |
Szybki wysuw sekcji wysięgnika | tak | tak |
PALTRONIC 40 | tak | tak |
KONTROLA STATECZNOŚCI EN 12999 | ISC-S | ISC-S |
TRAN2 EN 12999 | tak | |
AUSW/AUSVW EN 12999 | tak | |
STEROWANIE RADIOWE | tak | |
A-HPLS 2) | tak |
2)E-HPLS zastąpiono przez automatyczny układ A-HPLS zwiększający przy dużym obciążeniu udźwig poprzez redukcję prędkości ruchów.
Wyposażenie opcjonalne | SLD 3 | SLD 5 |
Hydrauliczne przewody do osprzętu dodatkowego | tak | tak |
Wciągarka 3) | tak | tak |
HPSC-L (zamiast ISC-S) | tak | tak |
HPSC-E (zamiast ISC-S) | tak | tak |
STOP-L (elektroniczny SOFT STOP) 4) | tak | tak |
HPSC-PLUS LOAD | tak |
4) W mechanizmie obrotu (zębatkowym) zastosowano STOP-L (SOFT STOP) – elektroniczną redukcję prędkości obrotu w końcowych fazach ruchu.
W żurawiach SLD3/SLD5 niedostępne są następujące funkcje:
– podpory sterowane radiowo
– bocian
– kosz roboczy
Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzenia zmian w specyfikacji technicznej produktów bez uprzedzenia.
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.