Podnośnik koszowy PALFINGER P220BK w GRACO

Kosz roboczy PALFINGER

  • kosz roboczy wykonany z profili aluminiowych,
  • samozamykające się drzwi kosza umożliwiające operatorowi wejście w pozycji pionowej,
  • 2 uchwyty do zamocowania pasów bezpieczeństwa w koszu,
  • płaski spód kosza umożliwiający wykonywanie ruchów manewrowych w bliskiej odległości od przeszkód,
  • 230V CEE-gniazdko zasilające wraz z wyłącznikiem zabezpieczającym FI – przy podstawie podnośnika koszowego,
  • dodatkowe gniazdko zasilające CEE-napięcia pokładowego (12V),
  • otwór do czyszczenia.

Obrót i poziomowanie kosza roboczego PALFINGER

  • hydrauliczny mechanizm obrotu kosza z automatycznym wykrywaniem położenia centralnego,
  • poziomowanie elektrohydrauliczne,
  • obrót kosza roboczego na boki  +/- 90°.

Parametry techniczne kosza PALFINGER

  • maksymalna nośność kosza 300 kg,
  • wymiary kosza: 1,4m x 0,7m x 1,1m.

Sterowanie podnośnikiem koszowym PALFINGER

  • Pulpit sterowniczy z wytrzymałą obudową zamocowany w koszu roboczym.
  • Wyświetlacz LCD w panelu sterowania umieszczonego w koszu.
  • Główne ruchy sterowane bezstopniowo, elektrohydraulicznie za pomocą dwóch joysticków, możliwość jednoczesnego wykonywania do czterech ruchów roboczych.
  • Przyciski membranowe łatwe do utrzymania w czystości, a w razie uszkodzenia – łatwe do wymiany.
  • Pasek LED informujący o stanie wykorzystanego zasięgu przy aktualnym obciążeniu kosza roboczego.
  • Intuicyjne, oszczędzające czas operowanie podporami z pulpitu sterowania znajdującego się w koszu, łącznie z automatyką rozstawiania podpór.
  • Funkcje zwiększające komfort użytkowania:
    • silnik start / stop,
    • funkcja HOME – automatycznego powrotu podnośnika koszowego do położenia transportowego (również z uwzględnieniem składania podpór),
    • funkcja automatycznego samopoziomowania pojazdu wraz z kontrolą pochylenia,
    • kontrola naładowania akumulatora,
    • możliwość przełączania na prędkość zredukowaną,
    • tłumienie końcowej fazy ruchu cylindrów,
    • bezstopniowa regulacja prędkości wraz z wyborem rodzaju reakcji joysticków (agresywnie/płynnie),
    • możliwe do wykonania w danej chwili ruchy robocze poszczególnych członów wyświetlane na pulpicie są jako zielone strzałki.

STEROWANIE AWARYJNE

  • sterowanie awaryjne podnośnika koszowego z poziomu gruntu,
  • dodatkowy panel sterowania awaryjnego – kablowy.

Ramię kosza – JIB

  • Profil ramienia kosza wykonany z wysokowytrzymałej stali drobnoziarnistej.
  • Cylinder poziomowania bezpiecznie umieszczony we wnętrzu ramienia.
  • Przewody zasilające i sterujące umieszczono bezpiecznie wewnątrz ramienia kosza.
  • Duży zakres ruchów dzięki dużemu kątowi wychylenia (185 stopni).
  • Automatyczne przesterowanie ramienia kosza w zależności od kąta ramienia głównego  zapobiega zatrzymaniu funkcji podnoszenia ramienia głównego przy osiągnięciu końca poziomowania.
  • Możliwość ruchu JIBa bez używania podpór („Minimal Mode”).

Ramię główne – wysięgnik teleskopowy

  • Wyciskane profile aluminiowe z optymalnie dobranymi grubościami ścianek każdej sekcji teleskopowej zapewniają wysoką sztywność i stabilność.
  • Przewody zasilające i sterujące umieszczono bezpiecznie wewnątrz wysięgnika.
  • Wysuw sekcji teleskopowanych realizowany przez cylinder teleskopowy oraz układ linowy.
  • Cylinder teleskopowania zabudowany bezpiecznie wewnątrz wysięgnika.
  • Dogodne w serwisowaniu prowadzenia ślizgowe sekcji teleskopowych.

Rama główna

  • Rama główna wykonana ze stali drobnoziarnistej.
  • Pokrycie ramy wykonane z ryflowanej blachy aluminiowej.
  • Wspornik kosza roboczego zamontowany na tylnym zwisie spełniający rolę belki przeciwnajazdowej, na którym zamontowane są schody antypoślizgowe umożliwiające swobodne wejście do kosza.
  • Dwa uchwyty na cztery podkłady do podpór wraz z blokadami umieszczone na ramie (po jednym uchwycie/dwóch podkładach na stronę).
  • Stałe burty aluminiowe o wysokości 200mm na ramie głównej podnośnika koszowego.

Kolumna i mechanizm obrotu

  • Konstrukcja kolumny z wielokrotnie giętej  blachy stalowej.
  • Obrót kolumny następuje w szerokości pojazdu (żaden element kolumny nie wystaje poza obrys pojazdu), obrót kolumny 500°.
  • Światło ostrzegawcze typu migającego umieszczone po lewej i prawej stronie kolumny.

Elementy bezpieczeństwa

  • Zamki hydrauliczne na wszystkich cylindrach zabezpieczają przed opadaniem w przypadku pęknięcia przewodu.
  • Podwójne zawory blokujące na cylindrach podpór.
  • Sterowanie awaryjne:
    • bezpośrednie ręczne sterowanie zaworów w celu uzyskania poszczególnych ruchów w przypadku awarii,
    • wszystkie stanowiska sterownicze wyposażone  w przyciski awaryjne,
    • pompka ręczna.
  • Dokładny filtr oleju zabezpieczający układ hydrauliczny przed zanieczyszczeniami.
  • Przyłącza uziemiające przy ramie głównej.
  • 2 uchwyty do zaczepienia pasów bezpieczeństwa.

PODPORY

  • Automatycznie poziomowane podpory zapewniające dokładne i bez odkształceń skrętnych ustawienie pojazdu do pozycji roboczej.
  • Ciśnienie na podporach, pochylenie pojazdu i uniesienie osi nad gruntem do pozycji roboczej są stale monitorowane.
  • Szybkie i wygodne rozkładanie podpór za pomocą panelu z poziomu gruntu, za pomocą panelu w koszu oraz dodatkowego panelu sterowania awaryjnego naziemnego połączonego przewodem.
  • Intuicyjne w obsłudze sterowanie podpór, które umożliwia pewne i skuteczne podparcie pojazdu.
  • Bezstopniowe dostosowanie (redukcja) udźwigu i zakresu pracy do aktualnego pochylenia pojazdu (maksymalnie do 5 stopni).
  • Ciągłe monitorowanie kontaktu z podłożem wszystkich cylindrów w czasie ustawiania i podczas pracy podnośnika koszowego.

3 KONFIGURACJE PODPARCIA:

  1. Podpory rozsunięte na maksymalną szerokość.
  2. Podpory z jednej strony rozsunięte na maksymalną szerokość, z drugiej strony pozostawione w szerokości pojazdu.
  3. Podpory rozstawione w szerokości pojazdu.
  • Maksymalna szerokość podpór 3,60 m.
  • Minimalna szerokość podpór 2,22 m.
  • Szerokość podpór przy jednostronnym wysunięciu 2,91m.

PARAMETRY TECHNICZNE POJAZDU

  • Maksymalna wysokość robocza ~22,00 m.
  • Maksymalna wysokość podłogi kosza ~20,00 m.
  • Maksymalny wysięg w poziomie ~16,9 m (dla udźwigu kosza 100kg).
  • Długość pojazdu w pozycji transportowej: 7400mm.
  • Szerokość pojazdu w pozycji transportowej: 2220mm.
  • Wysokość pojazdu w pozycji transportowej 3050mm.

PODWOZIE MERCEDES-BENZ Sprinter 315 CDI 4×2

  • Silnik 110 kW (150 KM) EURO 6E
  • Rozstaw osi: 3665mm
  • Norma emisji spalin: EURO 6E
  • Dopuszczalna Masa Całkowita pojazdu: 3500kg
  • Techniczne max. obciążenie przedniej osi: 1860kg
  • Techniczne max. obciążenie tylnej osi: 2250kg
  • Przednie ogumienie wielosezonowe: 235/65R16C
  • Tylne ogumienie wielosezonowe: 235/65R16C

Leave A Comment

You must be logged in to post a comment.