Kosz roboczy PALFINGER
- kosz roboczy wykonany z profili aluminiowych,
- samozamykające się drzwi kosza umożliwiające operatorowi wejście w pozycji pionowej,
- 2 uchwyty do zamocowania pasów bezpieczeństwa w koszu,
- płaski spód kosza umożliwiający wykonywanie ruchów manewrowych w bliskiej odległości od przeszkód,
- 230V CEE-gniazdko zasilające wraz z wyłącznikiem zabezpieczającym FI – przy podstawie podnośnika koszowego,
- dodatkowe gniazdko zasilające CEE-napięcia pokładowego (12V),
- otwór do czyszczenia.
Obrót i poziomowanie kosza roboczego PALFINGER
- hydrauliczny mechanizm obrotu kosza z automatycznym wykrywaniem położenia centralnego,
- poziomowanie elektrohydrauliczne,
- obrót kosza roboczego na boki +/- 90°.
Parametry techniczne kosza PALFINGER
- maksymalna nośność kosza 300 kg,
- wymiary kosza: 1,4m x 0,7m x 1,1m.
Sterowanie podnośnikiem koszowym PALFINGER
- Pulpit sterowniczy z wytrzymałą obudową zamocowany w koszu roboczym.
- Wyświetlacz LCD w panelu sterowania umieszczonego w koszu.
- Główne ruchy sterowane bezstopniowo, elektrohydraulicznie za pomocą dwóch joysticków, możliwość jednoczesnego wykonywania do czterech ruchów roboczych.
- Przyciski membranowe łatwe do utrzymania w czystości, a w razie uszkodzenia – łatwe do wymiany.
- Pasek LED informujący o stanie wykorzystanego zasięgu przy aktualnym obciążeniu kosza roboczego.
- Intuicyjne, oszczędzające czas operowanie podporami z pulpitu sterowania znajdującego się w koszu, łącznie z automatyką rozstawiania podpór.
- Funkcje zwiększające komfort użytkowania:
- silnik start / stop,
- funkcja HOME – automatycznego powrotu podnośnika koszowego do położenia transportowego (również z uwzględnieniem składania podpór),
- funkcja automatycznego samopoziomowania pojazdu wraz z kontrolą pochylenia,
- kontrola naładowania akumulatora,
- możliwość przełączania na prędkość zredukowaną,
- tłumienie końcowej fazy ruchu cylindrów,
- bezstopniowa regulacja prędkości wraz z wyborem rodzaju reakcji joysticków (agresywnie/płynnie),
- możliwe do wykonania w danej chwili ruchy robocze poszczególnych członów wyświetlane na pulpicie są jako zielone strzałki.
STEROWANIE AWARYJNE
- sterowanie awaryjne podnośnika koszowego z poziomu gruntu,
- dodatkowy panel sterowania awaryjnego – kablowy.
Ramię kosza – JIB
- Profil ramienia kosza wykonany z wysokowytrzymałej stali drobnoziarnistej.
- Cylinder poziomowania bezpiecznie umieszczony we wnętrzu ramienia.
- Przewody zasilające i sterujące umieszczono bezpiecznie wewnątrz ramienia kosza.
- Duży zakres ruchów dzięki dużemu kątowi wychylenia (185 stopni).
- Automatyczne przesterowanie ramienia kosza w zależności od kąta ramienia głównego zapobiega zatrzymaniu funkcji podnoszenia ramienia głównego przy osiągnięciu końca poziomowania.
- Możliwość ruchu JIBa bez używania podpór („Minimal Mode”).
Ramię główne – wysięgnik teleskopowy
- Wyciskane profile aluminiowe z optymalnie dobranymi grubościami ścianek każdej sekcji teleskopowej zapewniają wysoką sztywność i stabilność.
- Przewody zasilające i sterujące umieszczono bezpiecznie wewnątrz wysięgnika.
- Wysuw sekcji teleskopowanych realizowany przez cylinder teleskopowy oraz układ linowy.
- Cylinder teleskopowania zabudowany bezpiecznie wewnątrz wysięgnika.
- Dogodne w serwisowaniu prowadzenia ślizgowe sekcji teleskopowych.
Rama główna
- Rama główna wykonana ze stali drobnoziarnistej.
- Pokrycie ramy wykonane z ryflowanej blachy aluminiowej.
- Wspornik kosza roboczego zamontowany na tylnym zwisie spełniający rolę belki przeciwnajazdowej, na którym zamontowane są schody antypoślizgowe umożliwiające swobodne wejście do kosza.
- Dwa uchwyty na cztery podkłady do podpór wraz z blokadami umieszczone na ramie (po jednym uchwycie/dwóch podkładach na stronę).
- Stałe burty aluminiowe o wysokości 200mm na ramie głównej podnośnika koszowego.
Kolumna i mechanizm obrotu
- Konstrukcja kolumny z wielokrotnie giętej blachy stalowej.
- Obrót kolumny następuje w szerokości pojazdu (żaden element kolumny nie wystaje poza obrys pojazdu), obrót kolumny 500°.
- Światło ostrzegawcze typu migającego umieszczone po lewej i prawej stronie kolumny.
Elementy bezpieczeństwa
- Zamki hydrauliczne na wszystkich cylindrach zabezpieczają przed opadaniem w przypadku pęknięcia przewodu.
- Podwójne zawory blokujące na cylindrach podpór.
- Sterowanie awaryjne:
- bezpośrednie ręczne sterowanie zaworów w celu uzyskania poszczególnych ruchów w przypadku awarii,
- wszystkie stanowiska sterownicze wyposażone w przyciski awaryjne,
- pompka ręczna.
- Dokładny filtr oleju zabezpieczający układ hydrauliczny przed zanieczyszczeniami.
- Przyłącza uziemiające przy ramie głównej.
- 2 uchwyty do zaczepienia pasów bezpieczeństwa.
PODPORY
- Automatycznie poziomowane podpory zapewniające dokładne i bez odkształceń skrętnych ustawienie pojazdu do pozycji roboczej.
- Ciśnienie na podporach, pochylenie pojazdu i uniesienie osi nad gruntem do pozycji roboczej są stale monitorowane.
- Szybkie i wygodne rozkładanie podpór za pomocą panelu z poziomu gruntu, za pomocą panelu w koszu oraz dodatkowego panelu sterowania awaryjnego naziemnego połączonego przewodem.
- Intuicyjne w obsłudze sterowanie podpór, które umożliwia pewne i skuteczne podparcie pojazdu.
- Bezstopniowe dostosowanie (redukcja) udźwigu i zakresu pracy do aktualnego pochylenia pojazdu (maksymalnie do 5 stopni).
- Ciągłe monitorowanie kontaktu z podłożem wszystkich cylindrów w czasie ustawiania i podczas pracy podnośnika koszowego.
3 KONFIGURACJE PODPARCIA:
- Podpory rozsunięte na maksymalną szerokość.
- Podpory z jednej strony rozsunięte na maksymalną szerokość, z drugiej strony pozostawione w szerokości pojazdu.
- Podpory rozstawione w szerokości pojazdu.
- Maksymalna szerokość podpór 3,60 m.
- Minimalna szerokość podpór 2,22 m.
- Szerokość podpór przy jednostronnym wysunięciu 2,91m.
PARAMETRY TECHNICZNE POJAZDU
- Maksymalna wysokość robocza ~22,00 m.
- Maksymalna wysokość podłogi kosza ~20,00 m.
- Maksymalny wysięg w poziomie ~16,9 m (dla udźwigu kosza 100kg).
- Długość pojazdu w pozycji transportowej: 7400mm.
- Szerokość pojazdu w pozycji transportowej: 2220mm.
- Wysokość pojazdu w pozycji transportowej 3050mm.
PODWOZIE MERCEDES-BENZ Sprinter 315 CDI 4×2
- Silnik 110 kW (150 KM) EURO 6E
- Rozstaw osi: 3665mm
- Norma emisji spalin: EURO 6E
- Dopuszczalna Masa Całkowita pojazdu: 3500kg
- Techniczne max. obciążenie przedniej osi: 1860kg
- Techniczne max. obciążenie tylnej osi: 2250kg
- Przednie ogumienie wielosezonowe: 235/65R16C
- Tylne ogumienie wielosezonowe: 235/65R16C
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.