ZABUDOWA GRACO HDS PALFINGER PK 58.002 TEC 7 NA VOLVO

Zabudowa GRACO dla branży budowlanej ze specjalizacją dekarstwo i budowa domów. Żuraw z najbardziej zaawansowanej technologicznie serii PALFINGER TEC, HDS PALFINGER PK 58.002 TEC 7 na VOLVO FH 8×4 500 KM. Sterowanie radiowe PALcom P7, wciągarka linowa, bocianek (Fly-jib) PJ090C i przedłużka do bocianka, łączny wysięg 36,55 m! Taki zestaw przygotowaliśmy ostatnio dla naszego Klienta w GRACO w Płochocinie.

PALFINGER TEC

Seria TEC oferuje wydajne żurawie do wykonywania złożonych, specjalistycznych operacji, takich jak podnoszenie na duże wysokości lub prace montażowe z ciężkimi ładunkami. Cechą wyróżniającą te żurawie jest wielokątny profil P, dzięki któremu system teleskopowania wysięgnika jest wyjątkowo sztywny i lekki, co zapewnia imponującą wydajność. Ponadto system ten jest mało wymagający pod względem konserwacji. Pełna gama systemów wspomagania, bezpieczeństwa i komfortu pomaga optymalnie skonfigurować żuraw. Wszystkie żurawie serii TEC mają funkcjonalną konstrukcję i wyposażone są w systemy dźwigni kolankowych w przegubach wysięgnika.

Nasz Klient zdecydował się na żuraw PALFINGER PK 58.002 TEC 7.

PODSTAWOWE CECHY HDS PALFINGER PK 58.002 TEC 7

  • Moment udźwigu 544,8 kNm (55,5 tm) dla wysięgu standardowego 7,7 m (wersja A)
  • 8 hydraulicznych sekcji wysięgnika, wysięg 21,1m
  • Przeprost ramienia zginanego o kąt 15° POWER LINK PLUS
  • Dwie dźwignie kolankowe pomiędzy ramionami żurawia oraz pomiędzy kolumną i ramieniem głównym
  • Zakres obrotu kolumny żurawia – NIEOGRANICZONY
  • Elektroniczny system S-HPLS automatycznie zmniejszający prędkość ruchów roboczych przy dużych obciążeniach żurawia

KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO HDS PALFINGER PK 58.002 TEC 7

SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE

Żuraw HDS PALFINGER PK 58.002 TEC 7 jest wyposażony w szereg systemów wspomagających oraz funkcji podnoszących komfort obsługi:

  • zdalnie sterowane podpory,
  • AOS,
  • P-Fold,
  • HPSC-Plus LOAD, GEOM, FSTAB,
  • DPS-C,
  • SRC i RTC,
  • WEIGH, TOOL.

AOS

Opatentowany system PALFINGER ACTIVE OSCILLATION SUPRESSION (AOS) tłumi ruchy wysięgnika żurawia, kompensując drgania i wstrząsy, nawet po nagłym zatrzymaniu funkcji podnoszenia lub opuszczania. Rezultatem jest znaczny wzrost bezpieczeństwa operatora, ładunków oraz w przestrzeni wokół żurawia.

P-FOLD

P-Fold to system wspomagający użytkowników żurawi PALFINGER. Dzięki niemu składanie i rozkładanie żurawia jest łatwym zadaniem dla operatora. System P-Fold działa również w połączeniu z innowacyjnym systemem RTC (Rope Tension Control). Oba systemy doskonale wspierają proces obsługi żurawia, a tym samym skracają do minimum czas potrzebny na jego ustawienie do pozycji roboczej i spoczynkowej.

HPSC

HPSC (High Performance Stability Control)  jest to system, który podnosi bezpieczeństwo oraz komfort obsługi żurawia. Jest to system kontroli stateczności, który przelicza i określa zakres roboczy, udźwigi i stateczność żurawia. Dla dowolnej konfiguracji podparcia żurawia każdorazowo wyznacza aktualną charakterystykę udźwigu w pełnym zakresie obrotu. Dzięki HPSC użytkownik może w warunkach ograniczonej ilości miejsca dowolnie rozstawić podpory i mieć pewność, że może bezpiecznie pracować bez ryzyka utraty stateczności. Przetwarzanie danych następuje w sposób płynny, a udźwigi żurawia dopasowane są optymalnie i bezstopniowo.

HPSC-PLUS LOAD: WIĘKSZY WYSIĘG DZIĘKI MONITOROWANIU STANU ZAŁADOWANIA POJAZDU

HPSC-Plus LOAD jest kluczowym modułem w innowacyjnym systemie firmy Palfinger, którego zadaniem jest optymalizacja sterowania stabilizacją HPSC.

HPSC-Plus Load monitoruje nachylenie pojazdu oraz reaguje na stan załadowania pojazdu i na podstawie pochylenia pojazdu z żurawiem oblicza maksymalny limit obciążenia odpowiedni dla danej sytuacji. Oznacza to, że wysięg żurawia i tym samym jego wydajność, można zoptymalizować w zależności od wielkości ładunku.

Moduł HPSC-Plus LOAD można instalować we wszystkich urządzeniach Serii SH i TEC. Ze względów technicznych warunkiem stosowania modułu jest korzystanie ze zdalnego sterowania Paltronic 150 lub PALcom P7.

HPSC-PLUS GEOM: WIĘKSZY UDŹWIG DZIĘKI MONITOROWANIU DŁUGOŚCI WYSIĘGNIKA

Moduł HPSC- Plus  GEOM współpracujący z systemem BEM. Moduł ten precyzyjnie oblicza aktualne położenie środka ciężkości układu wysięgnika. Jest to możliwe dzięki systemowi BEM pomiaru długości wysięgnika żurawia oraz bociana.

W przypadku niepełnego rozsunięcia wysięgnika, jego środek ciężkości zbliża się do kolumny żurawia, zmniejszając tym samym moment wywrotu. Uzyskiwana w ten sposób rezerwa stateczności jest wykorzystywana do podniesienia wartości granicznej momentu podnoszenia.

Moduł HPSC-Plus GEOM jest szczególnie użyteczny podczas pracy w trudnych warunkach ograniczonej przestrzeni i niepełnego rozsunięcia wysięgnika.

HPSC-PLUS FSTAB: ZWIĘKSZONA WYDAJNOŚĆ DZIĘKI POMIAROWI SIŁ W PODPORACH

Siły generowane przez żuraw przenoszone są na podłoże za pośrednictwem podpór.

Ochronę przed ich przeciążeniem zapewnia system HPSC wyliczający obciążenia graniczne.
Zależnie od konfiguracji pojazdu, rzeczywiste siły w podporach mogą znacząco różnić się od wartości obliczeniowych.

Przykładowo, w żurawiach z podporami dodatkowymi siły przenoszone na podłoże rozkładają się na większą liczbę podpór, zaś sztywna rama pomocnicza sprzyja ich bardziej równomiernym obciążeniom.

System FSTAB za pomocą czujników ciśnienia w cylindrach podpór, mierzy aktualne siły rzeczywiste, które porównuje z siłami obliczeniowymi. Jeśli pojawia się różnica między ich wartościami – obciążenie graniczne może zostać podniesione.

System FSTAB może zwiększyć wydajność żurawia w przypadku pojazdów posiadających podpory dodatkowe oraz ramę o dużej sztywności skrętnej, w zastosowaniach wymagających dużego balastu przy małej szerokości podparcia i podnoszeniu ciężkich ładunków obok pojazdu.

FSTAB dostępny jest w opcji dla żurawi serii TEC oraz większości żurawi serii SH.

DPS-C

Systemy Dual Power: DPS-C, pomaga wykorzystać maksymalny udźwig w trybie pracy żurawia z bocianem. Szczególną cechą systemu DPS-C jest to, że w sposób ciągły koryguje on siłę podnoszenia w zależności od stopnia wyteleskopowania wysięgnika, ponieważ dzięki zaawansowanym czujnikom i elektronice, system wie dokładnie, gdzie znajduje się końcówka wysięgnika.

RTC

Nowy system RTC (Rope Tension Control) to automatyczne urządzenie do napinania liny, które pomaga w składaniu i rozkładaniu żurawia. To kolejna innowacja firmy PALFINGER, która znacznie skróci czas uzbrajania żurawia.

SRC

System SRC (Synchronized Rope Control) utrzymuje stałą długość liny wciągarki pomiędzy końcówką wysięgnika żurawia a zboczem wciągarki linowej. Ta zaleta jest szczególnie cenna ze względu na łatwość obsługi dla operatora. Co więcej, wydajność każdej operacji jest zauważalnie poprawiona.

WEIGH i TOOL

Kolejną ciekawą funkcją linii modeli TEC jest funkcja WEIGH. Pozwala ona na szczególnie szybkie i łatwe ważenie ładunków na placu budowy bez użycia dodatkowych narzędzi. Operator żurawia waży ładunek bezpośrednio na żurawiu i dokładnie wie, gdzie można go podnieść. System automatycznie dokumentuje operacje ważenia, co umożliwia sumowanie ciężarów i przyjrzenie się dziesięciu ostatnim ważeniom, łącznie z datą i czasem.

Integrację MFA-JIB (łącznik-bocian) z elektronicznym systemem kontroli stateczności HPSC, gwarantuje nowa funkcja oprogramowania „TOOL”.

STEROWANIE RADIOWE PALcom P7

  • przenośna konsola sterownicza, pas biodrowy do mocowania konsoli sterowniczej
  • TFT Display – kolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny z wizualizacją stopnia obciążenia żurawia
  • wizualizacja podparcia żurawia
  • 4 prędkości robocze
  • sterowanie radiowe PALcom siedmiofunkcyjne w układzie dźwigni typu „klawiatura”
  • silnik „START/STOP” ; obroty +/- w systemie ONN/OFF (zdalne załączanie silnika pojazdu z przenośnej konsoli sterowniczej)
  • wyłącznik awaryjny na konsoli sterowniczej
  • funkcja komfort – funkcja podtrzymania ruchu roboczego (np. dla wiercenia świdrem ziemnym)
  • funkcja operowania oburęcznego i przycisk wyboru funkcji specjalnej (konieczne dla P-FOLD)
  • załączanie reflektora na żurawiu z przenośnej konsoli sterowania radiowego
  • przełącznik elektryczny żuraw/podpory

WCIĄGARKA LINOWA

  • wciągarka linowa na ramieniu głównym żurawia
  • udźwig 2,5 t na 1. warstwie
  • odchylana hydraulicznie
  • długość liny 65 m
  • średnica liny 10 mm
  • zblocze jednopasmowe
  • wyłącznik teleskopowania
  • wyłącznik odwijania końca liny
  • sekcja rozdzielacza sterowana radiowo
  • SRC – układ automatycznej synchronizacji ruchu wciągarki z ruchami żurawia, zapewniajacy stałą odległość zblocza od głowicy krążkowej
  • RTC – automatyczna regulacja napięcia liny wciągarki

BOCIANEK (FLY-JIB) PALFINGER PJ090C

  • 4 sekcje wysuwane hydraulicznie
  • system przeciwprzeciążeniowy Paltronic,
  • HPLS – system redukcji prędkości przy dużych obciążeniach
  • max. wysięg HDS + BOCIANEK 31,3 M

PRZEDŁUŻKA DO BOCIANKA

  • moment udźwigu 18,01 kNm (1,84 tm)
  • dwie sekcje wysuwane ręcznie, wysięg 5,25 m
  • max. udźwig 650 kg
  • ręczna regulacja kąta w zakresach + 20° / 0° / -20° / -40° / -60°
  • synchronizacja z wciągarką 2,5 t
  • max. wysięg HDS + BOCIANEK + PRZEDŁUŻKA 36,55 m

VOLVO FH 8×4 500 KM

  • Moc silnika: 500 KM
  • Rozstaw osi VOLVO: „1-2”: 1995 mm, „2-3”: 3605 mm, „3-4”: 1370 mm
  • Techniczne max. obciążenie przedniej osi VOLVO (w tym zawieszenia i ogumienia) 20000 kg
  • Techniczne max. obciążenie tylnych osi VOLVO (w tym zawieszenia i ogumienia) 23000 kg
  • Ładowność pojazdu skompletowanego:  9020 kg

Leave A Comment

You must be logged in to post a comment.