Zabudowa GRACO dla branży budowlanej ze specjalizacją dekarstwo i budowa domów. Żuraw z najbardziej zaawansowanej technologicznie serii PALFINGER TEC, HDS PALFINGER PK 58.002 TEC 7 na VOLVO FH 8×4 500 KM. Sterowanie radiowe PALcom P7, wciągarka linowa, bocianek (Fly-jib) PJ090C i przedłużka do bocianka, łączny wysięg 36,55 m! Taki zestaw przygotowaliśmy ostatnio dla naszego Klienta w GRACO w Płochocinie.
PALFINGER TEC
Seria TEC oferuje wydajne żurawie do wykonywania złożonych, specjalistycznych operacji, takich jak podnoszenie na duże wysokości lub prace montażowe z ciężkimi ładunkami. Cechą wyróżniającą te żurawie jest wielokątny profil P, dzięki któremu system teleskopowania wysięgnika jest wyjątkowo sztywny i lekki, co zapewnia imponującą wydajność. Ponadto system ten jest mało wymagający pod względem konserwacji. Pełna gama systemów wspomagania, bezpieczeństwa i komfortu pomaga optymalnie skonfigurować żuraw. Wszystkie żurawie serii TEC mają funkcjonalną konstrukcję i wyposażone są w systemy dźwigni kolankowych w przegubach wysięgnika.
Nasz Klient zdecydował się na żuraw PALFINGER PK 58.002 TEC 7.
PODSTAWOWE CECHY HDS PALFINGER PK 58.002 TEC 7
- Moment udźwigu 544,8 kNm (55,5 tm) dla wysięgu standardowego 7,7 m (wersja A)
- 8 hydraulicznych sekcji wysięgnika, wysięg 21,1m
- Przeprost ramienia zginanego o kąt 15° POWER LINK PLUS
- Dwie dźwignie kolankowe pomiędzy ramionami żurawia oraz pomiędzy kolumną i ramieniem głównym
- Zakres obrotu kolumny żurawia – NIEOGRANICZONY
- Elektroniczny system S-HPLS automatycznie zmniejszający prędkość ruchów roboczych przy dużych obciążeniach żurawia
KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO HDS PALFINGER PK 58.002 TEC 7
SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE
Żuraw HDS PALFINGER PK 58.002 TEC 7 jest wyposażony w szereg systemów wspomagających oraz funkcji podnoszących komfort obsługi:
- zdalnie sterowane podpory,
- AOS,
- P-Fold,
- HPSC-Plus LOAD, GEOM, FSTAB,
- DPS-C,
- SRC i RTC,
- WEIGH, TOOL.
AOS
Opatentowany system PALFINGER ACTIVE OSCILLATION SUPRESSION (AOS) tłumi ruchy wysięgnika żurawia, kompensując drgania i wstrząsy, nawet po nagłym zatrzymaniu funkcji podnoszenia lub opuszczania. Rezultatem jest znaczny wzrost bezpieczeństwa operatora, ładunków oraz w przestrzeni wokół żurawia.
P-FOLD
P-Fold to system wspomagający użytkowników żurawi PALFINGER. Dzięki niemu składanie i rozkładanie żurawia jest łatwym zadaniem dla operatora. System P-Fold działa również w połączeniu z innowacyjnym systemem RTC (Rope Tension Control). Oba systemy doskonale wspierają proces obsługi żurawia, a tym samym skracają do minimum czas potrzebny na jego ustawienie do pozycji roboczej i spoczynkowej.
HPSC
HPSC (High Performance Stability Control) jest to system, który podnosi bezpieczeństwo oraz komfort obsługi żurawia. Jest to system kontroli stateczności, który przelicza i określa zakres roboczy, udźwigi i stateczność żurawia. Dla dowolnej konfiguracji podparcia żurawia każdorazowo wyznacza aktualną charakterystykę udźwigu w pełnym zakresie obrotu. Dzięki HPSC użytkownik może w warunkach ograniczonej ilości miejsca dowolnie rozstawić podpory i mieć pewność, że może bezpiecznie pracować bez ryzyka utraty stateczności. Przetwarzanie danych następuje w sposób płynny, a udźwigi żurawia dopasowane są optymalnie i bezstopniowo.
HPSC-PLUS LOAD: WIĘKSZY WYSIĘG DZIĘKI MONITOROWANIU STANU ZAŁADOWANIA POJAZDU
HPSC-Plus LOAD jest kluczowym modułem w innowacyjnym systemie firmy Palfinger, którego zadaniem jest optymalizacja sterowania stabilizacją HPSC.
HPSC-Plus Load monitoruje nachylenie pojazdu oraz reaguje na stan załadowania pojazdu i na podstawie pochylenia pojazdu z żurawiem oblicza maksymalny limit obciążenia odpowiedni dla danej sytuacji. Oznacza to, że wysięg żurawia i tym samym jego wydajność, można zoptymalizować w zależności od wielkości ładunku.
Moduł HPSC-Plus LOAD można instalować we wszystkich urządzeniach Serii SH i TEC. Ze względów technicznych warunkiem stosowania modułu jest korzystanie ze zdalnego sterowania Paltronic 150 lub PALcom P7.
HPSC-PLUS GEOM: WIĘKSZY UDŹWIG DZIĘKI MONITOROWANIU DŁUGOŚCI WYSIĘGNIKA
Moduł HPSC- Plus GEOM współpracujący z systemem BEM. Moduł ten precyzyjnie oblicza aktualne położenie środka ciężkości układu wysięgnika. Jest to możliwe dzięki systemowi BEM pomiaru długości wysięgnika żurawia oraz bociana.
W przypadku niepełnego rozsunięcia wysięgnika, jego środek ciężkości zbliża się do kolumny żurawia, zmniejszając tym samym moment wywrotu. Uzyskiwana w ten sposób rezerwa stateczności jest wykorzystywana do podniesienia wartości granicznej momentu podnoszenia.
Moduł HPSC-Plus GEOM jest szczególnie użyteczny podczas pracy w trudnych warunkach ograniczonej przestrzeni i niepełnego rozsunięcia wysięgnika.
HPSC-PLUS FSTAB: ZWIĘKSZONA WYDAJNOŚĆ DZIĘKI POMIAROWI SIŁ W PODPORACH
Siły generowane przez żuraw przenoszone są na podłoże za pośrednictwem podpór.
Ochronę przed ich przeciążeniem zapewnia system HPSC wyliczający obciążenia graniczne.
Zależnie od konfiguracji pojazdu, rzeczywiste siły w podporach mogą znacząco różnić się od wartości obliczeniowych.
Przykładowo, w żurawiach z podporami dodatkowymi siły przenoszone na podłoże rozkładają się na większą liczbę podpór, zaś sztywna rama pomocnicza sprzyja ich bardziej równomiernym obciążeniom.
System FSTAB za pomocą czujników ciśnienia w cylindrach podpór, mierzy aktualne siły rzeczywiste, które porównuje z siłami obliczeniowymi. Jeśli pojawia się różnica między ich wartościami – obciążenie graniczne może zostać podniesione.
System FSTAB może zwiększyć wydajność żurawia w przypadku pojazdów posiadających podpory dodatkowe oraz ramę o dużej sztywności skrętnej, w zastosowaniach wymagających dużego balastu przy małej szerokości podparcia i podnoszeniu ciężkich ładunków obok pojazdu.
FSTAB dostępny jest w opcji dla żurawi serii TEC oraz większości żurawi serii SH.
DPS-C
Systemy Dual Power: DPS-C, pomaga wykorzystać maksymalny udźwig w trybie pracy żurawia z bocianem. Szczególną cechą systemu DPS-C jest to, że w sposób ciągły koryguje on siłę podnoszenia w zależności od stopnia wyteleskopowania wysięgnika, ponieważ dzięki zaawansowanym czujnikom i elektronice, system wie dokładnie, gdzie znajduje się końcówka wysięgnika.
RTC
Nowy system RTC (Rope Tension Control) to automatyczne urządzenie do napinania liny, które pomaga w składaniu i rozkładaniu żurawia. To kolejna innowacja firmy PALFINGER, która znacznie skróci czas uzbrajania żurawia.
SRC
System SRC (Synchronized Rope Control) utrzymuje stałą długość liny wciągarki pomiędzy końcówką wysięgnika żurawia a zboczem wciągarki linowej. Ta zaleta jest szczególnie cenna ze względu na łatwość obsługi dla operatora. Co więcej, wydajność każdej operacji jest zauważalnie poprawiona.
WEIGH i TOOL
Kolejną ciekawą funkcją linii modeli TEC jest funkcja WEIGH. Pozwala ona na szczególnie szybkie i łatwe ważenie ładunków na placu budowy bez użycia dodatkowych narzędzi. Operator żurawia waży ładunek bezpośrednio na żurawiu i dokładnie wie, gdzie można go podnieść. System automatycznie dokumentuje operacje ważenia, co umożliwia sumowanie ciężarów i przyjrzenie się dziesięciu ostatnim ważeniom, łącznie z datą i czasem.
Integrację MFA-JIB (łącznik-bocian) z elektronicznym systemem kontroli stateczności HPSC, gwarantuje nowa funkcja oprogramowania „TOOL”.
STEROWANIE RADIOWE PALcom P7
- przenośna konsola sterownicza, pas biodrowy do mocowania konsoli sterowniczej
- TFT Display – kolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny z wizualizacją stopnia obciążenia żurawia
- wizualizacja podparcia żurawia
- 4 prędkości robocze
- sterowanie radiowe PALcom siedmiofunkcyjne w układzie dźwigni typu „klawiatura”
- silnik „START/STOP” ; obroty +/- w systemie ONN/OFF (zdalne załączanie silnika pojazdu z przenośnej konsoli sterowniczej)
- wyłącznik awaryjny na konsoli sterowniczej
- funkcja komfort – funkcja podtrzymania ruchu roboczego (np. dla wiercenia świdrem ziemnym)
- funkcja operowania oburęcznego i przycisk wyboru funkcji specjalnej (konieczne dla P-FOLD)
- załączanie reflektora na żurawiu z przenośnej konsoli sterowania radiowego
- przełącznik elektryczny żuraw/podpory
WCIĄGARKA LINOWA
- wciągarka linowa na ramieniu głównym żurawia
- udźwig 2,5 t na 1. warstwie
- odchylana hydraulicznie
- długość liny 65 m
- średnica liny 10 mm
- zblocze jednopasmowe
- wyłącznik teleskopowania
- wyłącznik odwijania końca liny
- sekcja rozdzielacza sterowana radiowo
- SRC – układ automatycznej synchronizacji ruchu wciągarki z ruchami żurawia, zapewniajacy stałą odległość zblocza od głowicy krążkowej
- RTC – automatyczna regulacja napięcia liny wciągarki
BOCIANEK (FLY-JIB) PALFINGER PJ090C
- 4 sekcje wysuwane hydraulicznie
- system przeciwprzeciążeniowy Paltronic,
- HPLS – system redukcji prędkości przy dużych obciążeniach
- max. wysięg HDS + BOCIANEK 31,3 M
PRZEDŁUŻKA DO BOCIANKA
- moment udźwigu 18,01 kNm (1,84 tm)
- dwie sekcje wysuwane ręcznie, wysięg 5,25 m
- max. udźwig 650 kg
- ręczna regulacja kąta w zakresach + 20° / 0° / -20° / -40° / -60°
- synchronizacja z wciągarką 2,5 t
- max. wysięg HDS + BOCIANEK + PRZEDŁUŻKA 36,55 m
VOLVO FH 8×4 500 KM
- Moc silnika: 500 KM
- Rozstaw osi VOLVO: „1-2”: 1995 mm, „2-3”: 3605 mm, „3-4”: 1370 mm
- Techniczne max. obciążenie przedniej osi VOLVO (w tym zawieszenia i ogumienia) 20000 kg
- Techniczne max. obciążenie tylnych osi VOLVO (w tym zawieszenia i ogumienia) 23000 kg
- Ładowność pojazdu skompletowanego: 9020 kg
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.