Ostatnio zrealizowaliśmy bardzo ciekawe zamówienie na uniwersalny pojazd zabudowany żurawiem PALFINGER i skrzynią ładunkową, która po zdemontowaniu burt staje się platformą do transportu kontenerów. Pojazd zamówiony został przez firmę logistyczną świadczącą usługi transportowe połączone z przeładunkiem kontenerów i różnorodnych ciężkich ładunków.
Koncepcja zabudowy żurawia i skrzyni uniwersalnej
Uwzględniając życzenia klienta zrealizowaliśmy uzgodnioną koncepcję zabudowy:
Wykonaliśmy dwufunkcyjną skrzynię ładunkową z belkami i ryglami JOST do mocowania kontenera. Długość skrzyni 6660 mm zapewnia odpowiednią ilość miejsca na bezpieczne umieszczenie kontenera między ścianami przednią i tylną. Konstrukcja platformy podłogowej z obniżoną podłogą zapewnia wysokość pojazdu z kontenerem nieprzekraczającą 4 m. Skrzynia ładunkowa posiada uchwyty do mocowania pasów zabezpieczających oraz stopnie chowane w burtach.
Żuraw PALFINGER PK 53002-SH zamontowaliśmy na tylnym zwisie pojazdu, co umożliwi podjazd samochodu tyłem i podjęcie kontenera bez ryzyka kolizji z pojazdem.
Jako pojazd bazowy pod zabudowę wykorzystaliśmy mocne czteroosiowe podwozie Volvo FH 8×4 460 KM z tylną potrójną osią zespoloną Tridem o technicznie dopuszczalnej masie 33000 kg.
Żuraw PALFINGER PK 53002-SH – produkt marki cenionej za jakość i nowoczesność
Kluczowym elementem zabudowy GRACO jest żuraw przeładunkowy PALFINGER. Podstawowym kryterium doboru żurawia była zdolność uniesienia i precyzyjnego operowania dużym i ciężkim ładunkiem, jakim jest kontener. Wybrany został żuraw PALFINGER PK 53002-SH o momencie udźwigu w wersji standardowej 491,5 kNm (50,1 tm), wystarczająco silny by załadować na platformę pojazdu 20-stopowy kontener o masie 9700kg.
Wysięgnik o długości 16,4 m zwiększa wszechstronność żurawia.
Wysoka wartość dla klienta wynika z takich cech, jak funkcjonalna konstrukcja, bezobsługowy system wysięgnika, HPSC, S-HPLS, funkcja łagodnego zatrzymania soft stop przy dojściu do położenia krańcowego, nieograniczony zakres obrotu z dwiema jednostkami napędu kompensującymi luz na obrocie, oświetlenie robocze i ostrzegawcze na podporach, doskonały stosunek wydajności do masy – aby wymienić tylko kilka najważniejszych cech żurawi serii SH.
W żurawiu PALFINGER PK 53002 SH zastosowano nowoczesne systemy główne: Instalację elektryczną zbudowaną w oparciu o magistralę CAN, oraz hydrauliczny układ load sensing z pompą o zmiennej wydajności
Żuraw spełnia najwyższe wymagania dotyczące funkcjonalności i bezpieczeństwa
W celu zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa, producent wyposażył żuraw w zaawansowany system sterowania, którego sercem jest Paltronic 150. System ten kontroluje udźwig, funkcje robocze, a także obsługuje inne funkcje, np. system kontroli stateczności HPSC. System ten z automatycznym dostosowaniem udźwigu do aktualnego stanu podparcia oraz kąta obrotu żurawia, kontroluje stateczność w pełnym zakresie obrotu. System doskonale sprawdza się w warunkach ograniczonej przestrzeni roboczej.
Inną funkcją Paltronic 150 jest system AOS, czyli aktywny system tłumienia drgań wysięgnika, występujących przy nagłym zatrzymaniu ruchu podnoszenia lub opuszczania. System ten ujawnia swoje zalety w przypadku żurawia z długim wysięgnikiem. Jedną z najciekawszych funkcji Paltronic 150 jest S-HPLS, czyli inteligentny system zwiększający udźwig, który w zakresie dużych obciążeń stopniowo zmniejsza prędkość roboczą, co ogranicza obciążenia dynamiczne i umożliwia odpowiednie zwiększenie siły podnoszenia.
Ważną funkcją systemu Paltronic 150 jest wyświetlanie i rejestracja kodów błędu.
Żuraw wyposażony jest w zdalne sterowanie radiowe PALcom P7 umożliwiające operatorowi pełną kontrolę nad żurawiem, systemem podpór oraz silnikiem pojazdu, a kolorowy wyświetlacz dostarcza informacji o obciążeniu żurawia.
Pojazd finalny z zabudową GRACO
Już z daleka pojazd zabudowany w zakładzie GRACO w Płochocinie przyciąga uwagę z powodu nietypowej konfiguracji układu jezdnego z potrójną osią zespoloną Tridem, składającą się z dwóch osi napędowych i skrętnej osi wleczonej. Uzyskano dzięki temu korzystny rozkład obciążeń i dobrą manewrowość pojazdu.
Zabudowany pojazd jest uzupełniany o brakujące wyposażenie i oznakowanie, zgodnie z wymaganiami technicznymi.
Użytkownicy pojazdu docenią wyposażenie w dodatkowe elementy takie jak podkładki do podpór, skrzynki narzędziowe czy zbiornik na wodę, pokazujące dbałość GRACO o komfort użytkowania.
Żuraw PALFINGER PK 53002-SH wraz z zabudową GRACO, to nowoczesne i funkcjonalne narzędzie odznaczające się estetyką, wysoką jakością wykonania i kompletnym wyposażeniem do realizacji zadań transportowych.
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.