GRACO prezentuje zabudowę do transportu złomu wykonaną przez zespół GRACO z Gliwic (w zakładzie produkcyjno-serwisowym GRACO GLIWICE). Zabudowa składa się z żurawia do przeładunku złomu HDS PALFINGER EPSILON Q170Z96 z chwytakiem do złomu PALFINGER oraz hakowca kontenerowego PALFINGER PH T22 SLD 5. Zabudowa do transportu złomu GRACO została wykonana na podwoziu MERCEDES-BENZ AROCS 3245 L 8×4/4.

ŻURAW PALFINGER EPSILON Q170Z96 DO ZAŁADUNKU ZŁOMU

  • dwie sekcje wysięgnika wysuwane hydraulicznie, wysięg żurawia 9,6 m, 
  • moment udźwigu 158 [kNm],
  • mechanizm obrotu żurawia samochodowego (HDS) realizowany za pomocą dwóch listew zębatych, kąt obrotu 425⁰,
  • 4 reflektory oświetlające pole pracy żurawia (2 przy siedzisku + 2 na ramieniu zginanym),
  • gruntowanie metodą kataforezy (KTL) i lakierowanie metodą proszkową.

STANOWISKO OPERATORA ŻURAWIA

  • sterowanie z siedziska typu „CLASSIC DRIVE”,
  • regulacja siedziska,
  • drabinka do wchodzenia po obu stronach kolumny żurawia,
  • pakiet komfort: silnik „start/stop”, gaz „+/-„, ogrzewanie siedziska,
  • EPSHOOD – zadaszenie siedziska operatora.

BEZPIECZEŃSTWO

Pakiet bezpieczeństwa CE „mini” dla żurawi recyklingowych zawierający:

  • manometr,
  • wyłącznik awaryjny,
  • poziomicę,
  • siedzisko z czujnikiem kontaktu operatora,
  • monitoring pozycji podpór w pozycji transportowej,
  • monitoring wysokości transportowej ramienia głównego,
  • zawory hydrauliczne na wypadek pęknięcia przewodów giętkich na cylindrach ramienia głównego i zginanego oraz teleskopowania i obrotu,
  • system stabilizacji pojazdu ISC-mini – monitoring  pozycji obu podpór jednocześnie (0% lub 100% wysunięcia) w połączeniu z automatycznym wyłączaniem, jeślli obie podpory nie są w pełni wysunięte i podparte.

OSPRZĘT ROBOCZY DO ŻURAWIA

Chwytak polipowy do załadunku złomu PALFINGER:

  • sześcioramienny,
  • szalowy,
  • pojemność 300 l.

PODPORY ŻURAWIA (HDS)

  • podpory rozsuwane hydraulicznie, podwójnie teleskopowe, maksymalny rozstaw 4,7 m,
  • sterowanie podporami z siedziska operatora,
  • jednoczesne składanie i rozkładanie obu podpór jedną dźwignią,
  • talerzyki cylindrów podpór wahliwe (12 stopni).

Hakowiec PALFINGER PH T22 SLD 5

  • maksymalna techniczna zdolność załadunkowa hakowca  –  ok. 22 t
  • długość hakowca 5650 mm
  • teleskopowane ramię główne
  • techniczna możliwość obsługi kontenerów o wewnętrznej długości 5,8-6,8 m
  • funkcje robocze: wciąganie/zestawianie, wywrot
  • rama pośrednia z otworami montażowymi rozmieszczonymi co 50 mm
  • ramię teleskopowe ze ślizgami syntetycznymi
  • gardziel haka odlewana
  • tylne rolki odlewane
  • rama o stałej wysokości zapewniająca niskie położenie środka ciężkości transportowanego ładunku
  • zawór przelewowy (bezpieczeństwa) na siłowniku podnoszenia
  • niewielka masa własna hakowca dzięki zastosowaniu nowoczesnej konstrukcji i wysokogatunkowych stali drobnoziarnistych
  • mechaniczne połączenie obu ram przy ruchu wywrotu
  • przykręcane łoża spoczynkowe kontenera
  • mechaniczne zabezpieczenie gardzieli haka
  • tylna wewnętrzna hydrauliczna blokada kontenera
  • PAD (Pro Active Drive) control
  • Rapid Motion – układ przyspieszonego ruchu powrotnego cylindrów realizowany poprzez wtórne wykorzystanie oleju z przestrzeni tłoczyskowej w przestrzeni tłokowej
  • rama hakowca o grubości 8 mm

ZABUDOWA ŻURAWIOWO – HAKOWCOWA GRACO

  • Zespół GRACO wykonał montaż żurawia PALFINGER EPSILON Q170Z96 z hakowcem PALFINGER PH T22 SLD 5 na podwoziu 4 osiowym Mercedes-Benz AROCS 3245 L 8×4/4.
  • Rama pomocnicza została wykonana ze stali o podwyższonej wytrzymałości.
  • GRACO dodatkowo wzmocniła ramę pomocniczą pod żurawiem.

  • Pozostałe elementy zabudowy zamontowane przez GRACO:
    • dodatkowe reflektory do pracy w nocy 2 szt. (z tyłu pojazdu),
    • chłodnica oleju hydraulicznego 200 litrów, 24V (10,5kW),
    • pompa hydrauliczna wielotłoczkowa dwustrumieniowa,
    • zbiornik oleju o pojemności 300 litrów,
    • skrzynka narzędziowa plastikowa.

Leave A Comment

You must be logged in to post a comment.