GRACO prezentuje zabudowę do transportu złomu wykonaną przez zespół GRACO z Gliwic (w zakładzie produkcyjno-serwisowym GRACO GLIWICE). Zabudowa składa się z żurawia do przeładunku złomu HDS PALFINGER EPSILON Q170Z96 z chwytakiem do złomu PALFINGER oraz hakowca kontenerowego PALFINGER PH T22 SLD 5. Zabudowa do transportu złomu GRACO została wykonana na podwoziu MERCEDES-BENZ AROCS 3245 L 8×4/4.
ŻURAW PALFINGER EPSILON Q170Z96 DO ZAŁADUNKU ZŁOMU
- dwie sekcje wysięgnika wysuwane hydraulicznie, wysięg żurawia 9,6 m,
- moment udźwigu 158 [kNm],
- mechanizm obrotu żurawia samochodowego (HDS) realizowany za pomocą dwóch listew zębatych, kąt obrotu 425⁰,
- 4 reflektory oświetlające pole pracy żurawia (2 przy siedzisku + 2 na ramieniu zginanym),
- gruntowanie metodą kataforezy (KTL) i lakierowanie metodą proszkową.
STANOWISKO OPERATORA ŻURAWIA
- sterowanie z siedziska typu „CLASSIC DRIVE”,
- regulacja siedziska,
- drabinka do wchodzenia po obu stronach kolumny żurawia,
- pakiet komfort: silnik „start/stop”, gaz „+/-„, ogrzewanie siedziska,
- EPSHOOD – zadaszenie siedziska operatora.
BEZPIECZEŃSTWO
Pakiet bezpieczeństwa CE „mini” dla żurawi recyklingowych zawierający:
- manometr,
- wyłącznik awaryjny,
- poziomicę,
- siedzisko z czujnikiem kontaktu operatora,
- monitoring pozycji podpór w pozycji transportowej,
- monitoring wysokości transportowej ramienia głównego,
- zawory hydrauliczne na wypadek pęknięcia przewodów giętkich na cylindrach ramienia głównego i zginanego oraz teleskopowania i obrotu,
- system stabilizacji pojazdu ISC-mini – monitoring pozycji obu podpór jednocześnie (0% lub 100% wysunięcia) w połączeniu z automatycznym wyłączaniem, jeślli obie podpory nie są w pełni wysunięte i podparte.
OSPRZĘT ROBOCZY DO ŻURAWIA
Chwytak polipowy do załadunku złomu PALFINGER:
- sześcioramienny,
- szalowy,
- pojemność 300 l.
PODPORY ŻURAWIA (HDS)
- podpory rozsuwane hydraulicznie, podwójnie teleskopowe, maksymalny rozstaw 4,7 m,
- sterowanie podporami z siedziska operatora,
- jednoczesne składanie i rozkładanie obu podpór jedną dźwignią,
- talerzyki cylindrów podpór wahliwe (12 stopni).
Hakowiec PALFINGER PH T22 SLD 5
- maksymalna techniczna zdolność załadunkowa hakowca – ok. 22 t
- długość hakowca 5650 mm
- teleskopowane ramię główne
- techniczna możliwość obsługi kontenerów o wewnętrznej długości 5,8-6,8 m
- funkcje robocze: wciąganie/zestawianie, wywrot
- rama pośrednia z otworami montażowymi rozmieszczonymi co 50 mm
- ramię teleskopowe ze ślizgami syntetycznymi
- gardziel haka odlewana
- tylne rolki odlewane
- rama o stałej wysokości zapewniająca niskie położenie środka ciężkości transportowanego ładunku
- zawór przelewowy (bezpieczeństwa) na siłowniku podnoszenia
- niewielka masa własna hakowca dzięki zastosowaniu nowoczesnej konstrukcji i wysokogatunkowych stali drobnoziarnistych
- mechaniczne połączenie obu ram przy ruchu wywrotu
- przykręcane łoża spoczynkowe kontenera
- mechaniczne zabezpieczenie gardzieli haka
- tylna wewnętrzna hydrauliczna blokada kontenera
- PAD (Pro Active Drive) control
- Rapid Motion – układ przyspieszonego ruchu powrotnego cylindrów realizowany poprzez wtórne wykorzystanie oleju z przestrzeni tłoczyskowej w przestrzeni tłokowej
- rama hakowca o grubości 8 mm
ZABUDOWA ŻURAWIOWO – HAKOWCOWA GRACO
- Zespół GRACO wykonał montaż żurawia PALFINGER EPSILON Q170Z96 z hakowcem PALFINGER PH T22 SLD 5 na podwoziu 4 osiowym Mercedes-Benz AROCS 3245 L 8×4/4.
- Rama pomocnicza została wykonana ze stali o podwyższonej wytrzymałości.
- GRACO dodatkowo wzmocniła ramę pomocniczą pod żurawiem.
- Pozostałe elementy zabudowy zamontowane przez GRACO:
- dodatkowe reflektory do pracy w nocy 2 szt. (z tyłu pojazdu),
- chłodnica oleju hydraulicznego 200 litrów, 24V (10,5kW),
- pompa hydrauliczna wielotłoczkowa dwustrumieniowa,
- zbiornik oleju o pojemności 300 litrów,
- skrzynka narzędziowa plastikowa.
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.