Tym razem prezentujemy Wam bliźniacze zabudowy do transportu złomu wykonane przez zespół GRACO z Gliwic!  Obie zabudowy składają się z żurawia do przeładunku złomu (HDS) PALFINGER EPSILON Q150Z96 z chwytakiem  do złomu o pojemności 300 litrów, hakowca PALFINGER PH T20 SLD 5. Zabudowy GRACO zostały wykonane na podwoziach MAN TGS 26.470 6×2-4 BL CH.

PALFINGER EPSILON Q150Z96

PALFINGER EPSILON Q150Z96 ma dwie sekcje wysięgnika wysuwane hydraulicznie, max. wysięg to 9,6 m. Moment udźwigu to 140 kNm. Sterowanie żurawiem odbywa się z ogrzewanego siedziska operatora typu „Classic”.  Z siedziska można również sterować podporami. Belka podpór jest zintegrowana z podstawą żurawia, rozstaw podpór to 4,7 m. Żuraw PALFINGER EPSILON wyposażony jest w 4 sztuki reflektorów LED: 2 szt. na ramieniu zginanym oraz 2 szt. przy siedzisku. HDS wyposażony jest w podwójny mechanizm obrotu z tłumieniem dobiegu tłoków. Zakres obrotu HDS to 425 stopni.

PALFINGER PH T20 SLD 5

Drugim najważniejszym elementem tej zabudowy jest hakowiec teleskopowy PALFINGER PH T20 SLD 5 o maksymalnej technicznej zdolności załadunkowej 20 ton. Hakowiec służy do załadunku i rozładunku kontenerów ze złomem. Długość hakowca to 5,65 m, hakowiec posiada teleskopowane ramię główne i technicznie może obsłużyć kontener o wewnętrznej długości od 5,5 do 6,5 m. Funkcje robocze hakowca to wciąganie, zestawianie oraz wywrot kontenera. Hakowiec można sterować z kabiny za pomocą systemu sterowania radiowego (RRC) oraz za pomocą PADa (pro active drive). Hakowiec jest wyposażony w układ przyspieszonego ruchu powrotnego pustego kontenera.

ZABUDOWA GRACO

Żuraw PALFINGER EPSILON Q150Z96 oraz hakowiec PALFINGER PH T20 SLD 5 zostały zamontowane na podwoziu 3 osiowym MAN TGS 26.470. Montaż żurawia został wykonany za kabiną pojazdu na wydłużonej i wzmocnionej ramie hakowca. Dodatkowo oba pojazdy wyposażone są w drabinki umożliwiające operatorowi bezpieczny dostęp do siedziska żurawia, reflektory LED zamontowane na dachu kabiny, oświetlające obszar roboczy podczas pracy hakowca, skrzynki narzędziowe, tablice wyróżniające oraz windy koła zapasowego. Zespół GRACO wykonał również wszystkie instalacje elektryczne i hydrauliczne, w tym montaż pompy hydraulicznej, montaż zbiornika oleju hydraulicznego i montaż chłodnicy oleju oraz przygotował wszystkie urządzenia do odbioru i badań UDT, a po pozytywnym odbiorze przez UDT, przeszkolił operatorów w zakresie obsługi urządzeń i zabudowy.

Z tak zaprojektowanymi i wykonanymi zabudowami, transport i przeładunek złomu to sama przyjemność. Życzymy naszemu Klientowi bezpiecznej i przyjemnej eksploatacji!

Leave A Comment

You must be logged in to post a comment.