Porównanie dwóch zabudów GRACO z żurawiem HDS PALFINGER PK 48002-EH – który pojazd wybrać?

W branży transportowej i budowlanej odpowiedni wybór podwozia, zabudowy i żurawia HDS to klucz do efektywności i bezpieczeństwa pracy. Przedstawiamy porównanie dwóch skompletowanych  pojazdów z zabudowami GRACO zawierającymi żurawie PALFINGER PK 48002-EH, które mimo wielu cech wspólnych, różnią się istotnymi szczegółami wpływającymi na ich przeznaczenie i możliwości.

Zabudowa 1
Zabudowa 2

Żuraw PALFINGER ten sam model, różne konfiguracje

Obie zabudowy GRACO zostały wyposażone w ten sam model żurawia – HDS PALFINGER PK 48002-EH, co zapewnia wysoką jakość i zaawansowaną technologię. W obu przypadkach zastosowano:

  • zdalne sterowanie Scanreco,
  • POWER LINK PLUS z przeprostem ramienia 15°,
  • system stabilizacji HPSC,
  • oraz układ przyspieszonego teleskopowania.

Różnice pojawiają się w liczbie sekcji wysięgnika i parametrach udźwigu:

ParametrŻuraw 1Żuraw  2 
wysięg w poziomie11,7 m (4 sekcje)16,3 m (6 sekcji)
wysięg – udźwig 5,8 m – 7500 kg6,0 m  – 6900 kg
wysięg – udźwig 7,6 m – 5600 kg7,8 m –  5100 kg
wysięg – udźwig 9,5 m – 4450 kg9,7 m –  3950 kg
wysięg – udźwig 11,5 m  – 3650 kg11,7 m –  3200 kg
wysięg – udźwig 13,9 m –  2650 kg
wysięg – udźwig 16,2 m –  2300 kg
Żuraw 1
Żuraw 2

Żuraw 2 oferuje większy zasięg roboczy, ale kosztem nieco niższego udźwigu na porównywalnych wysięgach. Sprawdzi się lepiej tam, gdzie liczy się sięganie dalej – np. przy rozładunku towaru na większe odległości od pojazdu.

Zabudowa GRACO – skrzynia ładunkowa vs platforma ładunkowa

Zabudowa 1 – klasyczna skrzynia:

  • długość ok. 6300 mm,
  • ściana przednia wysoka – H= 2450 mm,
  • burty boczne aluminiowe H=600 mm,
  • uchwyty do pasów,
  •  chowane stopnie,
  • 2 skrzynki narzędziowe ze stali nierdzewnej
  • żuraw na tylnym zwisie. 

Zabudowa 2 – niska platforma:

  • również długość ok. 6300 mm,
  • stalowa konstrukcja o obniżonej podłodze,
  • belki z ryglami JOST do ryglowania przewożonych  kontenerów,
  • niższa ściana przednia – H= 1250 mm,
  • 3 skrzynki plastikowe + otwarta skrzynka na zawiesia,
  • gniazda na kłonice aluminiowe,
  • żuraw bezpośrednio za kabiną i przed platformą ładunkową.
Zabudowa 1
Zabudowa 2

Zabudowa 1 lepiej nadaje się do przewozu prefabrykatów betonowych, palet czy towarów wymagających ochrony bocznych  i wysokich burt.
Zabudowa 2 zaprojektowana do przewozu głównie maszyn i kontenerów, z niższą podłogą ułatwiającą załadunek oraz umożliwiającą transport wyższych kontenerów, pozbawiona burt,  mniej chroni przewożony towar.

Podwozie VOLVO – moc i konfiguracja osi

ParametrPodwozie  1Podwozie  2
Marka i modelVOLVO FH 6×4VOLVO FH 6×2
Moc silnika540 KM420 KM
Napęddwa napędzane mostyjeden napędzany most
Podwozie 1
Podwozie 2

Podwozie 1 – dysponuje większą mocą i lepszym napędem w  terenie – idealne do ciężkich warunków, placów budowy, nierównych i słabo utwardzonych terenów.
Podwozie 2 – o słabszej mocy i pozbawione cech napędu terenowego, a tym samym bardziej ekonomiczne, idealne  w transporcie regionalnym lub długodystansowym.

Podsumowanie – który skompletowany pojazd GRACO wybrać?

KryteriumKtóry pojazd wybrać?
Zasięg żurawiaPojazd  2
Udźwig żurawia przy krótkim wysięguPojazd 1
Możliwości transportu kontenerówPojazd 2
Ochrona ładunkuPojazd 1
Terenowa mobilnośćPojazd 1
EkonomiaPojazd 2

Porównanie dwóch pojazdów z zabudowami GRACO z HDS PALFINGER PK 48002-EH

🔧 Parametr🚛 Zabudowa 1🚛 Zabudowa 2
Model żurawiaPALFINGER PK 48002-EHPALFINGER PK 48002-EH
Liczba sekcji46
Maks. zasięg11,7 m16,3 m
Typ zabudowySkrzynia ładunkowa z burtamiNiska platforma z mocowaniami do kontenera
Wysokość ściany przedniej2450 mm1250 mm
Długość powierzchni ładunkowej6300 mm6300 mm
Burty boczneAluminiowe H=600 mmBrak burt 
Skrzynki narzędziowe2 stalowe3 plastikowe + 1 na zawiesia
Moc silnika pojazdu540 KM420 KM
Napęd pojazdu6×4 6×2 

Leave A Comment

You must be logged in to post a comment.