HAKOWCE I BRAMOWCE PALFINGER

Hakowce PALFINGER

Palfinger oferuje szeroką gamę hydraulicznych hakowców różnego przeznaczenia, mając za priorytet jakość i bezpieczeństwo oferowanego sprzętu. Funkcjonalna konstrukcja hakowców Palfinger zapewnia prostą obsługę i niskie koszty utrzymania

Hakowce Palfinger Teleskop

Posiadają hydraulicznie teleskopowane ramię haka, które umożliwia zastosowanie kontenerów różnej długości oraz ułatwia rozładunek i załadunek kontenera i przyczepy. Możliwe jest wyposażenie hakowca tego typu w ramię haka dodatkowo zginane (wersja TA).

Hakowce Palfinger Power

Mają hydraulicznie obracane ramię haka, które tworzy bardzo silny i żywotny system podwójnego przegubu ramy roboczej. Krzywa załadunku jest płaska a gardziel haka może być opuszczona bardzo nisko, co umożliwia podejmowanie kontenerów w nierównym terenie. Jest to doskonałe rozwiązanie dla obsługi kontenerów o tej samej długości.

Hakowce Palfinger Synchron

Mają hydraulicznie zginane ramię haka, który porusza się synchronicznie z krzywą wzniosu. Kąt wzniosu jest płaski, funkcja ramienia zginanego haka sterowana jest również niezależnie co ułatwia stosowanie kontenerów o różnej długości.

Hakowce Palfinger City

To seria hakowców miejskich o mniejszym udźwigu od 2 do 4 tonometrów stworzona z myślą o mniejszych podwoziach. Hakowce te można montować na pojazdach od 3,5 do 7,5t DMC.

Hakowce Palfinger Giant

To urządzenia o największych możliwościach ładunkowych. Najczęściej montowane są na naczepach, mogą obsługiwać kontenery o długości 9m i więcej.

Hakowce Palfinger Scorpion

Mają zastosowanie do obsługi modułów, budowy przepraw mostowych, obsługi kontenerów ISO 1C (20-stopowych), kontenerów DIN 30722 oraz NATOwskich platform hakowych, które służą do przewozu między innymi amunicji, sprzętu, wyposażenia i pojazdów wojskowych. Zarówno w wojsku jak i w straży pożarnej Scorpion pozwala na zastosowanie jednego podwozia do kilku wymiennych specjalistycznych nadwozi, spełniających rozmaite funkcje np. żurawia, beczki asenizacyjnej lub kontenerów specjalistycznych, wykorzystywanych jako polowe punkty dowodzenia, węzły łączności, warsztaty, siłownie, szpitale itp.

Zabudowa Graco – Palfinger T20 oraz PK23001-EH na ramie kontenera, VOLVO FMX 6×4 HD

Zabudowa Graco – żuraw EPSILON x  hakowiec teleskopowy PALFINGER T26 x Mercedes-Benz Arocs

BRAMOWCE PALFINGER

Hydrauliczne Bramowce Palfinger produkowane są w klasach udźwigu od 2500 do 18 000 kg. Urządzenia tego typu najczęściej stosowane są przez firmy komunalne. Podstawową ich zaletą jest to, że pojemnik podczas załadunku jest zawsze w pozycji poziomej , nie następuje więc wysypywanie się z niego zawartości oraz możliwe jest przewożenie odpadów sypkich lub płynnych.

RAMIONA TELESKOPOWE

Brama urządzenia ma dwa ramiona z możliwością teleskopowania, dzięki czemu jest możliwe ładowanie wyższych kontenerów z dalszej odległości, a także przewożenie kilku pustych kontenerów załadowanych jeden w drugi. Konstrukcja bramowca umożliwia również ładowanie pojemników znajdujących się poniżej poziomu „0”. Urządzenia te wyposażone są również w funkcję wywrotu (wykorzystanie przewożonego kontenera jako skrzyni wywrotki) która możliwa jest po zablokowaniu kontenera hakiem znajdującym się w tylnej części urządzenia.

STEROWANIE BRAMOWCA

Sterowanie ruchami urządzenia może odbywać się ręcznie z wnętrza kabiny kierowcy, ręcznie lub kablowo z zewnątrz pojazdu lub  za pomocą radia. W celu zapewnienia odpowiedniej stateczności pojazdu, urządzenie wyposażone jest w dwie hydraulicznie wysuwane podpory.

HAKOWCE I BRAMOWCE

PAD TOUCH

System PAD-touch, opracowany przez firmę PALFINGER, umożliwia sterowanie hakowcem za pomocą jednego joysticka bezpośrednio z kabiny. Sterowanie to precyzyjnie kontroluje ruchy kontenera, a dotykowy ekran pozwala operatorowi w czasie rzeczywistym śledzić położeniu ramienia hakowca. System PAD –Touch wyznacza nowy standard operowania hakowcami i bramowcami.

KAMERA TYLNA

Umożliwia obserwację ramienia i haka zaczepowego w czasie załadunku kontenera. Ponadto ułatwia bezpieczne przenoszenie kontenera z samochodu na przyczepę.

OSZCZĘDNOŚĆ CZASU – RUCH PRZYSPIESZONY I SZYBKIE OPUSZCZANIE WYWROTU

Ruch przyspieszony pozwala na skrócenie czasów cykli, szczególnie tych związanych z zestawianiem pustych kontenerów oraz wywrotem. Połączenie opatentowanego przez firmę PALFINGER szybkiego opuszczania wywrotu (do położenia transportowego) z ruchem przyspieszonym, skraca czas cyklu hakowca o połowę.

PŁYNNY RUCH PRZESUWU KONTENERA

Właściwość ta umożliwia cichy i płynny przesuw kontenera.
Dzięki wzmocnionym ślizgom poliamidowym przesuwanie kontenera po nasadkach podpierających odbywa się płynniej. Ruch przesuwu jest dzięki temu mniej uciążliwy dla kierowcy i otoczenia.

FABRYCZNA OCHRONA ANTYKOROZYJNA – PALFINGER ORIGIN PROTECTION

Główne elementy są piaskowane, odtłuszczane, gruntowane i malowane (zgodnie ze specyfikacją klienta) przed montażem, wszystkie pozostałe części są zabezpieczane antykorozyjnie powłoką cynkowo-niklową (zgodnie z normą ISO12944 dotyczącą ochrony powierzchni, klasa 3).